Sunday, June 30, 2013

He is Zamri.

Nama dia Muhammad Zamri Bin Zainal Abidin. Umur 20 tahun. Sepupu aku. Kesian dia, 27hb Jun 2013, beberapa hari yang lepas, dia masuk wad. Sebab ?? DEMAN DENGGI. So, die terpaksa kena tahan dalam wad kat Hospital Tengku Fauziah (HTF), Kangar.

Sehari selepas dia masuk wad baru aku tahu dia kena tahan kat hospital, agak terkejut la. Tapi aku tak sempat nak jenguk dia lagi sebab busy dengan sukanun, 29hb aku dah free baru leh pegi tengok dia. Kesian jer dia, muka cam sakit jer (mmg sakit pom kan). Takleh nak senyum pom dia, pastu aku bawak anggur banyak2 sebab dia yang request nak anggur since aku offer nak beli buah.

Guess what ? Malam tu maghrib dia sesak nafas !! terpaksa guna alat bantuan pernafasan. Family dia nak balik selangor dah sebenarnya malam tu, tapi tak jadi sebab dia tiba2 teruk sesak nafas. Dan aku sangat bersalah !! Sebab dia makan buah anggur banyak sangat petang tu, tu yang sesak nafas tu, serious minta maaf banyak2, waaaa >.<

Dan petang tadi, aku bawak pulak buah anggur, since dia suka, tapi aku baru tahu buah anggur tu penyebab die sesak nafas T_T. Okay lepas ni lau aku pergi, taknak bawak apa-apa2 dah. Waaa. Tadi, lama jugak la aku dok lam wad, siap jaga die kejap, lepas zuhur mak dia balik rumah jap (rumah tamu yg universiti punye utk tetamu luar). So, aku stay la kat sana jaga si zam ni. First time jaga orang sakit, heee xtau nak buat apa, zam yang ajar aku buat tu buat ni, aku mana la tau. Hehe sorii ye zam. Kalau boleh nak je jaga dia lama2, tapi disebabkan mak dia dah ade, takkan aku gatal nak jaga plak kan.

Get well soon zam.

Semoga zam cepat sembuh, kesian dia, aku sayang kot dia ni, sedih je tengok dia sakit :'(

No comments:

Post a Comment