Saturday, November 16, 2013

Tekanan Di Akhir Semester !

Kuliah untuk semester ini tinggal lebih kurang sebulan je lagi. After that, study week, then final examination at the end of december or maybe awal bulan january. Not so sure because dont know the schedule yet. Pada saat-saat terakhir ni lahh, berbagai tekanan dirasai *nak nangis T.T. Bila dah masuk 3rd year ni, tekanan makin bertambah kot.

Midterm test pom banyak, alhamdulillah ada yang dah buat tapi ada lagi yang belom. Pastu lab report lagi bertambun, tapi sebelum buat lab report tu kena test sample dulu lepas buat experiment tu. Kena cari masa free lagi untuk test sample tu. Dah pulak banyak presentation lagi. Heyyy pasal ni memang stress la. Satu kelas memang ramai, pastu kena present sorang-sorang, memang tak cukup masa la. So, memang banyak masa yang digunakan untuk habiskan semua presentation.

Semalam, aku ada midterm test untuk satu subjek ni. Two weeks before that, my lecturer told us that we'll have an open book test. Hooorayy memang seronok la kiteorang sebab tak payah study, boleh tumpukan kat benda lain macam assignment, lab report, etc. But, sebaliknya yang berlaku. Bila tiba je waktu test, lecturer tu suruh simpan semua nota, buku. Maunya tak terkejut kiteorang, ape hal ?? kata open book test, ni suruh simpan pulak, serius rasa tertipu sangat. Tapi redha jela, jawab jelaa.

Aku main jawab jelah apa yang aku tahu, dah la lecturer tu duduk betol-betol menghadap aku, padahal aku dah duduk barisan paling tengah kot, boleh pulak dia pilih nak duduk situ, malang betol. Memang tak boleh buat apa-apa la aku, nak meniru, sembang pom susah. Nasib la, kejadian semalam tu, redha jela :')

No comments:

Post a Comment